In de makkelaarswereld is er natuurlijk ook erg veel concurrentie. Het is dan ook belangrijk dat je door middel van marketing je onderscheid van de concurrenten. Online marketing is dan ook uitermate geschikt hiervoor. Maar hoe pak je deze vastgoedcommunicatie dan aan?

Online en offline marketing

Als je wil dat veel mensen je marketing strategie gaan zien moet je natuurlijk veel aanwezig zijn op zowel online als offline kanalen. De goedkoopste vorm van marketing is natuurlijk sociale media. Hiermee kun je een groot publiek bereiken en dat zonder enige kosten. Je kunt ervoor zorgen dat je online community gaat groeien door middel van de deelknoppen op sociale media. Uiteindelijk blijft Google echter wel dé zoekmachine waar veel mensen opzoek zullen gaan naar een nieuwe woning of een makelaar. Het inspelen hierop door middel van een Business Page op Google is dan een hele slimme set. Je zult meteen gevonden worden door de klant en dat oogt natuurlijk heel erg professioneel. Natuurlijk kun je naast alles wat zich online afspeelt ook focussen op alles wat zich offline afspeelt. Je kunt bijvoorbeeld lokale evenementen sponsoren of borden plaatsen.

Beeldmateriaal is erg belangrijk 

In de online marketing wereld is het erg belangrijk om te beschikken over goed beeldmateriaal. Een foto zegt immers meer dan duizend woorden. Goede foto’s van een woningen zullen meer mensen aantrekken. Denk dan aan professionele foto’s van zowel het huis als de omgeving. Ook maakt een virtuele rondleiding een huis erg aantrekkelijk.  Door het plaatsen van zoveel mogelijk foto’s bereik je een grotere groep. 

 

Ken je doelgroep

Het is erg belangrijk om de juiste content te produceren dus je moet goed weten wat werk bij je doelgroep. Als je de juiste content produceert weet je bijna zeker dat er meer bezoekers op je website zullen afkomen. Maak dan ook een unieke website en bijvoorbeeld een nieuwsbrief zodat de bezoekers ook weer terugkomen naar je website. 

Different business graph charts on yellow sticky notes for business planning review or marketing research analysis